Na podstawie uchwały nr XXI/240/2016 z dnia 23 sierpnia Rady Miejskiej Skoczowa w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi przygotowano następujące formularze na usługi dodatkowe świadczone przez Gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych. Poniżej linki do następujących formularzy:
1. Formularz zamówienia dodatkowych usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, domków letniskowych oraz ogródków działkowych.
2. Formularz zamówienia dodatkowych usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne.
Informujemy, że w dniu 23 sierpnia 2016 r. Rada Miejska Skoczowa uchwaliła pakiet uchwał w sprawie tzw. systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, tj.:
- uchwała nr XXI/235/2016 w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne,
- uchwała XXI/236/2016 w sprawie zmiany uchwały nr XIX/208/2016 Rady Miejskiej Skoczowa z dnia 24 maja 2016 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skoczów
- uchwała XXI/237/2016 w sprawie wyboru metody ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty,
- uchwała XXI/238/2016 w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanych przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Skoczów,
- uchwała XXI/239/2016 w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresy świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- uchwała XXI/240/2016 w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi.
Uchwała w sprawie wzorów deklaracji została opublikowana 6 września 2016 r. w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego i wchodzi w życie 21 września 2016 r., pozostałe uchwały zostały opublikowane w tym Dzienniku 5 września 2016 r. i wchodzą w życie w dniu 20 września 2016 r.
Tzw. system gospodarowania odpadami komunalnymi tworzy jeszcze jedna uchwała Rady Miejskiej Skoczowa: uchwała nr XVI/167/2016 z dnia 16 lutego 2016 r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – przy czym zmiana treści tej uchwały nie była konieczna.
Rada Miejska Skoczowa postanowiła o odbieraniu z dniem 1 stycznia 2017 r. odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
W związku z powyższą decyzją Rady Miejskiej Skoczowa właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne w terminie do 14 października 2016 r. są zobowiązani złożyć Burmistrzowi Miasta Skoczowa pierwszą deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi będą przyjmowane od dnia 21 września 2016 r.).
Od 1 stycznia 2017 r. organizację odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z tych nieruchomości przejmuje Gmina Skoczów – Urząd Miejski w Skoczowie. Jednocześnie informujemy, że należy wypowiedzieć umowy cywilnoprawne na odbiór odpadów komunalnych z wyżej wskazanych nieruchomości. Po 1 stycznia 2017 r. nie będzie obowiązku zapłaty za wywóz odpadów komunalnych inaczej niż w formie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wznoszonej na rzecz Gminy Skoczów. Przedsiębiorca, który dotychczas odbierał odpady komunalne, od 1 stycznia 2017 r. nie będzie miał prawa odbierać takich odpadów ani tym bardziej żądać za to zapłaty nawet, jeśli stosowna umowa nie została rozwiązana. Umowa taka automatycznie staje się bezprzedmiotowa i nie będzie mogła być podstawą do żądania jakichkolwiek należności.
W przypadku pytań prosimy o kontakt osobisty albo telefoniczny z pracownikami Wydziału Gospodarki Komunalnej i Środowiska Urzędu Miejskiego w Skoczowie (telefon 33 853 91 52 wew. 139, 143, 146).